بهنام عبداللهی

شعرها
بهنام عبداللهی

شعرهایی که شما را می‌خوانند.
صفحه اینستاگرام:
instagram.com/Behnam_Abdollahi_P

آخرین مطالب

بهنام عبداللهی، خبرنگار، نویسنده و شاعر تبریزی، متولد ۱۹فروردین سال ۱۳۸۰ است. او فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۹سالگی آغاز و همان‌جا با راهنمایی مربیان، استعداد اصلی خود یعنی نوشتن را کشف کرد.

عبداللهی در ۱۳ سالگی با هفته‌نامه «کوله‌پشتی» روزنامه شهروند و هفته‌نامه «دوچرخه» روزنامه همشهری آشنا شد و به عنوان خبرنگار افتخاری با این دو نشریه همکاری کرد. در این دوره داستان‌ها و شعرهای خود را در «کوله‌پشتی» و «دوچرخه» به چاپ رساند.

با توقف انتشار نشریه «کوله‌پشتی»، او همچنان به فعالیت خود در ضمیمه نوجوان روزنامه همشهری (دوچرخه) ادامه داد و توانست اشعار زیادی در این نشریه به چاپ برساند تا جایی که به عنوان خبرنگار برتر این هفته‌نامه در سال ۹۵-۹۶ معرفی شد.

انتشار اولین مجموعه‌شعر در ۱۴سالگی

در ۱۴سالگی عبداللهی اولین مجموعه‌شعر خود را توسط انتشارات هنر اول با عنوان «یادگاری شمع برای پروانه» در تبریز به چاپ رساند. او در این کتاب ۴۰صفحه‌ای حدود ۲۰شعر سپید که بیش‌تر برای مخاطب نوجوان سروده شده عرضه کرد.

آشنایی با خبرگزاری پانا، فعالیت او در عرصه خبرنگاری را گسترش داد. در همان ۱۴ سالگی پس از گذراندن تنها یک جلسه کلاس آموزش خبرنگاری به عنوان خبرنگار افتخاری خبرگزاری پانا شروع به فعالیت کرد و از همان ابتدا یادداشت‌هایی پیرامون موضوعات اجتماعی نوشت.

فعالیت در خبرگزاری مهر

با گذشت حدود ۵ماه، نوشته‌های بهنام عبداللهی در خبرگزاری پانا مورد توجه اهالی رسانه آذربایجان شرقی قرار گرفت و از طرف نمایندگی خبرگزاری مهر در این استان دعوت به همکاری شد و فعالیت حرفه‌ای خود را با خبرگزاری مهر آغاز کرد.

او در خبرگزاری مهر بیش‌تر به نوشتن گزارش‌های اجتماعی پرداخت و نگاه و سبک نو و فعالیت مستمر باعث شد در طول یک‌سال در بین اهالی رسانه آذربایجان شرقی به شهرت برسد و نوشته‌هایش مورد اقبال قشر فرهیخته جامعه قرار بگیرد. او در این دوران که ۱۶سال داشت برای هم‌سن و سالان خودش در خبرگزاری پانا مبانی خبرنگاری را تدریس می‌کرد.

عبداللهی در اولین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان شرقی در آذرماه سال ۱۳۹۶ رتبه اول را در بخش گزارش گردشگری کسب و بیش از پیش استعداد خود را برای همکارانش ثابت کرد.

نویسندگی در رادیو

پس از کسب این رتبه، بهنام از طرف رادیو مرکز آذربایجان شرقی به عنوان نویسنده برنامه جوان دعوت به همکاری شد و تا امروز هم نویسنده این برنامه به زبان ترکی می‌باشد.

در سال ۱۳۹۷ هم او علاوه‌بر فعالیت در خبرگزاری مهر و رادیو، با اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز به عنوان خبرنگار شروع به همکاری کرد و همچنان آن‌جا مشغول به کار است.

حواشی انتشار گزارش در روزنامه صدای اصلاحات

گزارشی که بهنام و یکی از دوستان نزدیکش پویا خوش‌پیمان در شهریورماه سال ۹۷ نوشته و در روزنامه صدای اصلاحات تهران به چاپ رساندند، حاشیه‌های زیادی در پی داشت. این گزارش درباره پسری بود که قبلا اسمش رقیه بود اما پس از تغییر جنسیت اسمش مهدی شده بود.

انتشار این گزارش در ۲۲ شهریور، یعنی سوم محرم که منتسب به حضرت رقیه (س) است با عکسی بحث‌برانگیز به عنوان تیتر یک روزنامه از سوی رسانه‌های اصولگرا به یک بحث داغ تبدیل شد تا جایی که دادستان کل ایران، دستور توقیف روزنامه را صادر کرد. سیدهادی کسایی‌زاده، سردبیر صدای اصلاحات پس از حواشی ایجادشده در انتشار این گزارش از طرف مدیرمسئول روزنامه وادار به استعفا شد.

حضور در شبکه ۲

بهنام عبداللهی همچنین ۱۴آذر سال ۹۷ به عنوان خبرنگار موفق و نوجوان نمونه ایران در برنامه پرمخاطب اقیانوس آرام شبکه ۲سیما حضور یافت و داستان زندگی خود را برای هم‌سن و سالانش تعریف کرد. قسمتی از اقیانوس آرام که حدود ۳۰دقیقه‌ را به صحبت‌های بهنام اختصاص داده بود مورد توجه اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی به ویژه اهالی رسانه قرار گرفت و بازتاب مثبت فراوانی در پی داشت.

بهنام در دومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز رتبه اول بخش گزارش اقتصاد مقاومتی را از آن خود کرد. او در طول این سال‌ها از سوی جشنواره‌ها و دستگاه‌های متعدد مورد تجلیل قرار گرفته است و هم‌اکنون یکی از فعال‌ترین خبرنگاران تبریز به شمار می‌آید.